יום שני, 3 במרץ 2014

ארנון מילצ'ן זכה באוסקר כאחד ממפיקי "12 שנים של עבדות" - זו הפעם הראשונה שסרט בהפקתו זוכה בפרס החשוב ביותר בעולם הקולנוע

בכל זאת ישראלים זכו באוסקר: ארנון מילצ'ן כאחד ממפיקי הסרט הטוב ביותר וניב אדיבי כאחד ממערבבי הקול הטובים ביותר
מילצ'ן הוזמן לבמה כאחד ממפיקי הסרט הטוב ביותר השנה, 12 שנים של עבדות
"12 שנים של עבדות", סרטו של סטיב מק'ווין, זכה בפרס האוסקר לסרט הטוב ביותר, ובין המוזמנים לבמה היה אחד ממפיקי הסרט, ארנון מילצ'ן, שלא הסתיר את אושרו - זו הפעם הראשונה שסרט בהפקתו זוכה בפרס החשוב ביותר בעולם הקולנוע.
שעה שמק'ווין נשא את דבריו, ניצב מילצ'ן ליד ידידו בראד פיט, אף הוא אחד ממפיקי הסרט שגם שיחק בו.
"12 שנים של עבדות" (12 Years a Slave), סרט קשה לצפייה, מבוסס על ספרו האוטוביוגרפי של סלומון נורתאפ, מספר על אדם שחור חופשי שחי במדינת ניו יורק באמצע המאה ה-19, נתפס על ידי נוכלים ונמכר לעבדות. הסרט זכה גם בפרס האוסקר לתסריט המעובד מספר הטוב ביותר, ולופיטה ניונגו (Lupita Nyong'o), זכתה בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר על משחקה בסרט.
מילצ'ן עלה לכותרות בשנתיים האחרונות לאחר שנחשפה פעילותו ארוכת השנים בשירות ארגוני הביון הישראלים (המוסד והלק"מ) בספר "סודות: סיפור חייו של ארנון מילצ'ן, סוכן חשאי שהפך לאיל הון הוליוודי". בספר מתוארת בין היתר אכזבתו הקשה לאחר שהסרט JFK שהפיק היה 'מועמד בטוח' לזכות בפרס הטוב ביותר באוסקר של שנת 1992, אך לא זכה. גם הפעם לא זכה מילצ'ן לקבל ממש את הפסלון הנכסף, שאותו קיבלו 4 המפיקים האחרים של "12 שנים של עבדות" - בראד פיט, סטיב מק'ווין, דידי גארדנר ואנטוני קאטאגאס. 
 
רגע ההתרגשות הגדול: מילצ'ן (שני משמאל), בראד פיט ושאר זוכי ומשתתפי "12 שנים של עבדות" על במת האוסקר
המפיק ארנון מילצ'ן (שני מימין, מימינו של שותפו להפקה בראד פיט) מאזין לנאום קבלת הפרס של במאי-מפיק "12 שנים של עבדות", סטיב מק'ווין   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה