יום שישי, 29 ביולי 2011

הודעה לעיתונות: "סודות: סיפור חייו של ארנון מילצ'ן, סוכן חשאי שהפך לאיל הון הוליוודי" מופיע השבוע במהדורה עברית מורחבת בכל חנויות הספרים

ירושלים, 26 ביולי, 2011                                                                                                              
הודעה לעיתונות

   לאחר הוצאתו לאור בארצות הברית על ידי Gefen Books NY (כריכה עבה) ו-21st Street Books (בגרסות דיגיטליות), מופיע הספר "סודות: סיפור חייו של ארנון מילצ'ן, סוכן חשאי שהפך לאיל הון הוליוודי" במהדורה עברית מורחבת בהוצאת גפן ישראל.
    הספר, בן כ-330 עמודים, מופץ השבוע בכל חנויות הספרים בארץ, והוא כולל מוסף צילומים צבעוני בן 32 עמודים, אינדקס, פילמוגרפיה וביבליוגרפיה מפורטת. הספר בעברית מרחיב, בין היתר, בפרק מוסף על מקורות העושר והקשרים של משפחת מילצ'ן מתחילת המאה העשרים.

תקציר
סיפור חייו של ארנון מילצ'ן יכול לשמש בקלות בסיס לסרט הוליוודי בבימויו של אוליבר סטון או לספר מתח בסגנון ג'ון לה-קארה. מילצ'ן מוכר כמפיק קולנוע הוליוודי, שבקרדיט שלו למעלה מ-130 סרטים, ובתוכם כמה להיטים קולנועיים שהיו לנכסי תרבות פופולריים עולמיים, כמו 'היו זמנים באמריקה', 'אשה יפה', 'סודות אל.איי' ו'מר וגברת סמית''.
אבל הספר סודות מתרכז בעיקר בצד הנסתר של מילצ'ן, חושף לראשונה את פעילותו מאז אמצע שנות ה-60 בשירות הלק"מ והמוסד, מגלה כיצד הפך לאחד מסוכני הביון הנועזים והיעילים ביותר שהפעילה מדינת ישראל  - הדבר הקרוב ביותר לג'יימס בונד ישראלי אמיתי, ואיך נעשה איש-סודם של מנהיגים ישראלים בעבר ובהווה, בהם בין היתר שמעון פרס, משה דיין, עזר ויצמן, אריאל שרון ובנימין נתניהו.
התחקיר בעקבות מילצ'ן הוביל את הסופרים מאיר דורון וג'וזף גלמן לכל רחבי העולם: לדרום אפריקה ולניסוי אטומי שביצעה שם ישראל סמוך לקוטב הדרומי. לאיראן של ימי השאה, ולפרויקט ביליון דולר שבו מילצ'ן היה מעורב. הם גילו את מילצ'ן בפולין של לך ואלנסה ומהפכת 'סולידריות', ומצאו את טביעות אצבעותיו בהנינגטון ביץ', דרום קליפורניה, שם הוקמה חברה אליה גויסו כמה מטובי מומחי הגרעין בארצות הברית ואשר ייעודה היה להשיג טכנולוגיות, חומרים וציודים לצרכי הכור הגרעיני בדימונה ולפרויקט טילי 'יריחו'.
העלילה נעה במהירות מהמולת פסטיבל קאן בריביירה הצרפתית ואתרי סרטים שוקקי כוכבים ואגו - למשרדי הלק"מ האפורים במרכז תל אביב. ממבצע נועז להשגת תכניות לייצור צנטריפוגות מעשירות אורניום בגרמניה - לפגישת עסקים טעונה בהוליווד עם איל המדיה האוסטרלי רופרט מורדוק. מארוחת ערב ברומא עם ראש ממשלת קנדה פייר טרודו ובמאי הסרטים המיתולוגי סרג'יו ליאונה - לשכונות העוני בפרברי יוהנסבורג.
סודות מביא גילויים חדשים על תכנית האטום הישראלית, חושף מבצעי ביון מרתקים שלא פורסמו עד היום, מתעד עסקות ביטחוניות של ביליוני דולרים, ומגולל פרקים עלומים מחייו האישיים מעוררי המחלוקת של טייקון הוליוודי ואחד הישראלים העשירים בעולם.

על הסופרים
מאיר דורון נולד ברחובות, המקום שבו נולד ארנון מילצ'ן, והכיר רבים מבני משפחת מילצ'ן המורחבת. ב-1986 זכה דורון ב'אמי' הבינלאומי (כשנקרא 'פרס איטליה') עבור כתיבת סרט הטלוויזיה המקורי לחם (שביים רם לוי). בישראל עבד דורון כעיתונאי חוקר ב'העולם הזה' (בעריכת אורי אבנרי), והיה עורך 'במחנה נח"ל'  ו'עד חצות' ב'לאשה'. ב-20 השנים האחרונות דורון כיהן כעורך הראשי של שבועון שייסד בלוס אנג'לס והרצה בחוג לספרות עברית ב-UCLA. הוא חי בלוס אנג'לס, נשוי ואב לשניים.

ג'ו גלמן נולד באינדיניאפוליס ,ארה"ב, ובגיל העשרה עלה לישראל ושירת בצנחנים. לאחר שובו לארה"ב שימש גלמן כיועץ ללארי ויינברג, נשיא ויו"ר אייפא"ק (הלובי הפרו-ישראלי), והתמחה ביחסי ישראל - ארה"ב ובנושאי ביטחון. מאז שנות התשעים גלמן שימש יועץ פרטי לקמפיינים פוליטיים, כותב נאומים, פובלציסט בעיתון 'דיילי ניוז' בלוס אנג'לס ואיש עסקים. הוא חי בלאס וגאס, נשוי ואב לבן.

ציטוט
"ארנון מילצ'ן הוא אדם מיוחד במינו. כששירתי במשרד הביטחון רתמתי אותו לפעול למען המדינה, והוא היה שותף בעסקות רכש ביטחוניות חשובות ובמבצעים מודיעיניים. פעילותו של מילצ'ן לאורך השנים העניקה למדינת ישראל יתרונות גדולים - מדיניים, אסטרטגיים וטכנולוגיים. ישנם אנשים אחדים שראויים ל'פרס ביטחון ישראל' בזכות פעילותם לחיזוקה של המדינה ומילצ'ן הוא אחד מהם. בתפקידי כנשיא המדינה אני מנוע מלהמליץ על אדם זה או אחר, אך בלי ספק מילצ'ן ראוי להוקרה... וזאת הרי כמעט המלצה". (נשיא מדינת ישראל, שמעון פרס, בראיון עם מחברי הספר בלשכתו בירושלים ב-8 בפברואר 2010).

בכל שאלה או פנייה ניתן להתקשר אל הסופרים:
מאיר דורון - לוס אנג'לס 818-784-0997, 818-645-6451. meir.doron@yahoo.com
ג'ו גלמן - לאס וגאס 702-556-9414. gelman@cox.net

הספר באנגלית ניתן להשגה בישראל בחנויות "סטימצקי" מובחרות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה