יום שישי, 29 ביולי 2011

הסוכנים של המוסד, הגיבורים של הוליווד - Ynet מאת: אמיר בוגן - - 22 ביולי 2011

  
סוכני המוסד אמורים לפעול תחת חשאיות מוחלטת, 
אז איך זה שהוליווד חושפת אותם כגיבורי אקשן?




היו ימים בהם עוצמת שירותי הביון החשאיים של ישראל הדהדה מבין סדקים של דיסאינפורמציה, בין משימות שהושלמו בהצלחה למסתורין שאפף אותן, בין גאווה להכחשה. העמימות והחשאיות היו מחולל של פחד בקרב אויבינו ושל הערצה בקרב אוהדינו. השילוב הזה היה למקור בלתי נדלה לעלילות גבורה קולנועית, שמיזגו רסיסי מידע עם בדיה. אולם מה שהיה טיפטוף איטי ומתמשך לאורך השנים, הפך באחרונה לשטף של ממש - גל סרטים הוליוודיים, עם סוכני מוסד כגיבורים.

והנה הערכת מצב מודיעינית עבורכם לתקופה הקרובה:

1. באוגוסט הקרוב ייצא בארצות הברית הסרט "החוב", בכיכובם של הלן מירן, ג'סיקה צ'סטיין וסם וורת'ינגטון, רימייק אמריקני לסרט הישראלי (בבימויו של אסף ברנשטיין ובכיכובם של גילה אלמגור, נטע גרטי, איתי טיראן ויחזקאל לזרוב). הסרט עוקב אחר זכרונותיהם של סוכני מוסד מזדקנים בשנות ה-90, החוזרים למבצע מסוכן לחיסולו של פושע נאצי ב-1966.


סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

הטריילר של "The Debt". המוסד על המסך הגדול

2. הבמאי זוכה האוסקר פול האגיס ("התרסקות") גויס על-ידי אולפני יוניברסל כדי לעבד את סדרת ספרי המתח של דניאל סילבה, "The Kill Artist", וגיבורה, סוכן המוסד גבריאל אלון. בהוליווד מצפים לדמות מתנקש מקצועי מהזן של ג'יימס בונד וג'ייסון בורן...
3. ואם כבר הזכרנו את ג'יימס בונד, הרי שהסרט הבא בסדרת הסוכן 007, שיבויים על ידי סם מנדז, צפוי להצטלם בין השאר בישראל...

אם לא די לנו בעניין ההוליוודי הגובר בשירותי הביטחון שלנו, הגיעה השבוע משום מקום הפרשה שמסעירה את בוורלי הילס עם ספר חדש - "סודות: סיפור חייו של ארנון מילצ'ן, סוכן חשאי שהפך לאיל הון הוליוודי", החושף את מפיק העל ארנון מילצ'ן כמעין איש קש לרכישות עבור מפעל הגרעין הישראלי.

כל זה משתלב לכדי רצף של סרטים שמשתמשים במעטה החשאיות המיוחס לסוכני המוסד ופושטים אותו מעליהם. לא בטוח שזה טוב לנו, אבל זוהי בוודאי טפיחה על שכמנו הלאומית. ישראלים כגיבורים בינלאומיים? נשמע טוב...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה